Pulau Perhentian 2018 - Short Vacay!! ❤


Assalamualaikum 💕

Alhamdulillah akhirnya plan yang dirancang menjadi jugak... Tahun 2018 siblings a.k.a bff vacation kali ni dekat Pulau Perhentian Terengganu!! Wuhuuuuuu kali kedua we olls jejak Ganu selepas kali pertama tahun 2014 pi masa lawatan sekolah 😂😂

okay!  Actually trip ni dah dirancang dari tahun 2017 lagi... excited kan rancang awai2... tapi orang kata jangan rancang sangat.. nanti tak jadi.. But Alhamdulillah kali ni punya planning menjadi... Kali ni yang join 4 orang sahaja dari 5 of us... Aku, Mimi, Eman dan Nizam.. Sapa Nizam? Kawan sekolah aku.. Yaaaa..dia sorang ja lelaki.. As bodyguard we ollss gitteww.. wakakakaa.. tapi ni jahanam punya bodyguard 😂😂

Kalau ikutkan Azie follow trip ni jugekkss tapi nak buat macam mana dia kena panggil intake UiTM Merbok dahh untuk Pra Diploma dia.. alahaiiii... awai2 tu rasa sedih laa sebab first time trip tak ada dia.. kali ni Eman pula yang join setelah setahun dia mengidam nak join ... Yeahhhh tahun ni dia dah merdeka dari STPM.. Tahniah!! Tepuk tangan sikit!.

Soo aku handle bahagian tiket bas.. Eman handle bahagian pakej untuk kami ambil.. Mimi pula handle bahagian makanan walaupun dia cuma bawa Nabati ja pi.. Hampehhhh 😂😂😂 Nizam? Tak payah tanya.. dia bawa bertenang ja tengok kami tiga orang...

Pakej... Aku godek-godek dekat instagram la facebook la google laa.. Well,  kita kena pandai pilih kan pakej mana yang sesuai.. kadang harga tak sama... Soo banyak juga la pakej yang aku try deal... ada yang tak include bilik.. alahaii... satu kerja pula nak kena godek2 trivago, booking.com and apa-apa lagi tu lah.. Belek bilik2 kat situ banyak yang murah.. Tapi dekat Perhentian Besar... We olls nak stay dekat Perhentian Kecil... Sebab dekat Perhentian Kecil meriah lagi.. Perhentian Besar untuk tenang-tenang cool  jaaa... Untuk siapa yang stress kerja sila lah cari ketenangan dekat Perhentian Besar.. Inshaa Allah tak gila dahh..

Harga bilik dekat Perhentian Kecil susah nak dapat yang murah.. mahal ya ampun! Hmmm tak pa la KIV dulu pakej yang tak termasuk bilik tu.. godek-godek lagi akhirnya jumpa la kat Ig pakej dari TwinBrothers ... pakej dia semua murah-murah.. mula-mula kita kena selidik dulu.. mana lah tahu kalau menipu kerr.. tengok follower ig dia dalam 54.9k.. Wuuuu ramai.. inshaa Allah jujur punya pakej ni walaupun aku tak follow lagi page dia.. Wakakaakakka


Ni pakej yang kami ambik.. Seorang RM235.. Tak termasuk makan.. untuk kami 3 orang yang ni lah.. Nizam sorang lelaki kan? Tak kan nak join kami stay dekat sini... Ohhhhh tidakkk... Nizam ambil pakej owner ni juga tapi yang campign punyaa...


Taraaaaaaaaaa... Nizam ambik yang ni.. Tempat dia dekat Long beach.. Perghhhh... betui-betui dekat main point... tapi dia tidoq dalam khemah laa.. kami dalam bilik.. Hahahahahahaa

Then aku suruh Eman deal dengan owner macam dari segi nak bayar bank in comfirm apa semua.... Untuk deal pakej ni kena bank in dulu seorang RM50... Jadi kami pun bank in laa RM200 untuk dua pakej nii... Eman dah siap bank in baru lah aku pergi booking tiket bas...

Aku pi stesen bas Kulim dengan abang aku untuk beli tiket bas... Sampai dekat kaunter ni pekerja tu kenai aku.. Aku tak kenai dia pun... Dia kenai aku duk dekat IPD Kulim... Hmmm wateber laa.. Soo booking la tiket bas untuk 4 orang dari Kulim ke Kuala Besut.. Harga tiket bas seorang RM46.70 tak silap aku.... Aku beli awai ooo.. tak silap aku pertengahan bulan 2... Wakakakakakakakaka... masa beli tu aku tanya hakak tu.. " Kak,, ada orang lagi tak tarikh saya nak pi tu?" Hakak tu jawab.. " Tak dak lagi.. Hampa orang first.."  Aku excited lebih dahh... Aku request seat nak duk tingkat atas depan sekali.. kalau boleh melekat dekat cermin pun aku mauuu... Well.. aku ada car sickness.. tak boleh duk belakangg... nanti feningggggggg...

Dah settle tiket untuk pi.. tiket untuk balik tak beli lagi... Dalam hujung bulan 3 centu baru aku beli tiket balik.. Yeahhh... kami akan naik bas dekat Kota Bharu - Kulim.. Ikutkan boleh ja nak naik dekat Besut tapi aannnnn tak nak.. lepak dekat KB dulu laa baru best... Boleh shoppinggggg... Tiket bas dari Kota Bharu ke Kulim RM38.50 seoranggg.... Wuuuuuu murah sikit laaa...tiket bas ni punn aku request seat depannnnn sekali... senangg... masa aku beli ni pekerja lain pula.. pekerja yang aku beli untuk pi Besut tu dah berentii... hmmmm...

Soooo... ni untuk pengenalan... tekan link Day 1 untuk 1st day aku sampai sana kehh... Muahhhh Cikedddd ❤️❤️❤️





No comments:

Post a Comment