NEW JOURNEY 2018 ❤

Ohayou Gozaimasu! ツ Heeeeee 😃 Permulaan pagi yang baik hari ni walaupon tadi aku liat jugak nak bangun. Semoga impian aku nak tidoq lama tanpa gangguan tercapai. Bukan mati weh.. tapi menikmati tidoq yang wuhuuuuuu.. entah la.. nak describe macam mana pon aku tak tau aku punya feel tidoq.. ok skip!

Sekejap ja masa berlalu dan aku pon ehh dah officially 20 tahun! Wkakakakakaak.. Hari tu aku gelak kat mimi sebab dia dah masuk 20 tahunn... Ending Januari hari tu aku pulak yang dia welcome ke geng tua.. Soo ada laa rasa semangat sikit nak feel macam mana masuk 2 series ni.. Hmmm harap-harap aku punya perangai rajin muncui laa tahun ni...Ekekekek

Untuk tahun ni memang ada banyak planning! Planning nak pi travel memang tak pernah lepas.. Bak kata Eman, selagi kita tak menikah selagi tu kita pi berjalan. takda hal Eman.. Asalkan masyukkkkk...Dan punca Eman kata macam tu sebab dia dah merdeka dari zaman STPM... Hmmm kesian.. Rai pi lah kat dia.. Nak panggil kompang ka apa ka bagi pi la kat dia.. kesian..Hahahahahahaha... Soo permulaan tahun 2018 dihiasi dengan jemputan kenduri kahwin dari sahabat zaman sekolah.. Get ready lah bila dah masuk 2 series tahun 2018  bagi batch 98.. Tahun anda menamatkan zaman bujang.. Mohon aku tak terlibat lagi tahun ni sebagai pengantin... Impian aku nak tidoq lama tak tercapai lagi...

Untuk 1st wedding tahun 2018 ni turn kawanku Shuhada Yaziz.. Kenduri dia kelmaren bersamaan 3 Febuari 2018..  Mula-mula masa aku tau kata dia tunang aku buat tak tau ja dekat tunang dia tu.. Tak amek tau pon sapadia tunang dia.. Tapi bila seminggu lagi dia nak kahwin baru aku tersedaq sesuatu.. Terus bukak facebook tengok balik gambaq depa dua dannnnnn Yeahahahaahahahahah tunang dia pon satu sekolah dengan aku dulu hoiiii....Adoiiii la makkk...😃😃😃😃 Macam mana aku boleh tak perasan tunang dia pon sama form dengan aku jugak.. Cuma kelas lain-lain.. Shuhada sekolah Tarbiah sampai form 3 ja tak silap aku.. Lepas tu tunang dia masuk Tarbiah form 4.. 


Shuhada & Nazrin

Alhamdulillah tak sangka jodoh depa awai.. Semoga aku yang single ni terus tabah untuk meneruskan misi tidoq lama lepas ni... hmmmm k

Masa pi kenduri dia kemaren tak sangka dapat berkumpui batch 98 untuk yang perempuan..  Actually dari dalam group whatsapp lagi duk riuh pasai nak buat reunion dekat kenduri Shud ni..Seminggu duk riuh pasai ni saja.. Aku rasa kalau tak buka whatsapp tu memang terbakaq meletop fon aku 😂😂


Ni antara geng yang riuh dalam whatsapp.. Masa  ni aku Azie dengan Eman dah balik sebab nak pi dekat lain lagi *puiiiiiii* ... Soo tak dan nak bergambaq dengan pengantin.. Setakat bertentang mata ja lah sebab pengantin busy benor duk ambik gambaq... Geng Tarbiah ni jenuh berpeluh dulu tunggu turn nak amek gambaq.. Hahahahaa.. Jadi gambaq aku tak da dengan pengantin aku buh pi laa gambaq depa yang selpi gila-gila yang memang kena dengan perangai masing-masing dah tu..








Geng laki yang mai sikit jaa dari Tarbiah.. Maybe sebab ramai tak dapat cuti.. Soo ni laa gambaq yang depa hantaq dalam group... Apa-apa pun, aku cuma harap fon aku tak meletup lagi lepas ni sebab dua minggu lagi kenduri Alia pulakksss... Hahahahaahaha..

Dan lepas balik kenduri ni terus kami pecut pi Mydin Bukit Mertajam...
Sampai ja dekat mydin dalam pukui 3 setengah macam tu terus masuk pi dekat khemah-khemah luaq mydin tu sebab ada buat Festival Food Thai... Cantikkkk ahhh... Ini yang dinamakan  rejekii.. Kikikikikiki



Kali ni Festival Food Thai ni dia bergabung sekali dengan expo Malaysia... Kalau dekat Kulim hari tu Festival Food Thai jaa.. Expo tak da... Tapi Expo tu dekat kulim duk ada lagi sekarang.. Biasa laaa.. Kulim kan dah majuuuuuuuuuu..




Mula-mula pusing dulu tengok juai apa.. Dannnnn semua makanan yang dia juai aku dah puas makan dekat Hat Yai... Soo disebabkan perut tengah menggelegak lapaq sebab dari pagi lagi tak makan sampai ke petang terus kami pi dekat gerai yang juai Mee/ Koeyteow / Bihun/ Maggi Tom yam... AKu order maggi tom yam.. Azie dengan Eman order Koeytewo Tom yam.. Ternyata dia punya tom yam memang marbelessssssssss uiiiiiii... Dengan perut lapaq pula memang puassss hati makan.. 1 mangkuk kecik tu RM7 ... Mahaiiiiii tapi hentam sajalah labuuuuu....

Lepas makan Eman duk jeling-jeling jaa gerai sebelah dia... Hahahahaahaha.. Aku tau Eman duk jeling apa..



Dia duk jeling benda ni!!!!!!! HAHAAHAHAAHAHHA! Memang dia ni makan banyak dari zaman sekolah lagi... Tiap-tiap tahun dia pasang azam tahun baru nak kurussssssssssssss....  Pi dekat gerai ni aku introduce satu satu isi LUKCHING ni dekat Eman.. Aku tak tau la orang selain Kelantan panggil ni apaa... Azie tak beli... Acah diet... Elehhh


Eman nampak pulak dahhhhhh abam ni juai Green Tea... Soooooooo apa lagi, Doremon ni pun order laa Green Tea big cup RM6 segelas...  Abam ni pula bukan main aksi tarik Green Tea tuu.. Mesti Eman bangga kannn ada orang buat macam ni dekat dia? Kikikikikiki.... K satgi tak pasai-pasai aku kena penendang dengan boyprennnnn dia..


Selesai makan kami pun masuk dalam Mydin nak solat Zohor.. Naik tingkat 2 untuk surau wanita...Surau dia memang cantik...Besaq.....


Ya Allah... Baguihnyaa Eman... Kusyuqqqqqqq ja tengok *Hahahahaaha!*

Panjang betui wirid dia.....



 Hmmmmm mekap la puaih-puaih.. Lepas tu gelabah sebab mulut merah menyala... Ada yang kena panggggg dengan aku juga satgi ni....

Habis solat kami pun keluaq.. masa duk dekat balkoni tu nampak kat stage bawah pameran pengantin... Nampak model duk buat fesyen show dan ada prince charming sorang atas stage tu terusssssss aku dengan Azie lari turun bawahh... Eman kan gemok.. dia jalan buat tak tau jaa... Tak lari. Aku dengan Azie turun eskelator dalam keadaan lari.. Memang aku bersyukur aku tak pakai heels hari tu kalau tak mau tersungkuqqqq aku duk ligan Azie punya pasaii.. Dah laa pakai jubah baju kurung apa semua.. Boleh pula duk buat lari potong orang.. Eman cam biasa. .. Jalan dengan tak da perasaannn..





Ada la dalam 15 minit duk tengok show ni sementara tunggu Eman pi cucuk duit...





Sebenaqnya memang rancang nak pi Mydin sebab nak beli luggage untuk nak pi Pulau Perhentian bulan 4 niii... Masuk ja dalam pasaraya dia terus tengok lugagge.. Aduyaiiiiii.. Mahainyaaaa 😢😢
Takpaaa lah... Kita pi beli dekat The Store je lah... Luggae kartun kucing Marrie RM88 size 24 inci... Huuuuiiiiiiii melayang lagi duit aku uiiiiiiii..


Pusing punya pusing last-last kami pun pi la dekat Big Apple sebab Azie nak beli donut dia.. Sementara duk tunggu Azie beli terus aku ajak Eman masuk dalam kedai Korea ni sebab nak tengok Samyang...

Sekali masukkk memang rambang mata daaaaaaa.... Kedai dia 100% product korea and siap pasang tv lcd lagii video kpop.. Nasib aku tak join menari jaaa... Hahahahahaha.. Mostly barang yang dia juai pasai skincare and product rutin yang orang korea duk guna... Barang-barang dia memang tak sangka murah gila!! And hakak yang sudi layan kerenah kami especially kerenah Eman yang sentiasa mintak penampaq dengan aku tu baikkk sangat.. Dia banyak suggest product yang baik.. Yang kureng baik tu dia cakap " Yang ni tak payah laa tak elok sangat.." Wakakakakaakkaak... Aku gelak ja lah.. Eman dengan Azie duk rambang mata dah pilih.. Aku still buat bodo sambil baca kegunaan dan fungsi setiap produk-produk yang duk dekat rak tu...  Eman dengan Azie macam besa, duk hasut aku suruh beli tu beli ni jugak bagi sama dengan depa.. Tak..point dia sebenaqnya nak bagi duit aku habis sama macam depa.. HAHAHAHAAHAHA

Last-last aku nampak ada deretan mask... RM2 sahaja untuk setiap kepingggg... And memang 100% Korea punya perghhhhhhhh terus aku amek setiap jenis...


Ni jaaa yang aku amek.. Eman dengan Azie duk tak puas hati sebab depa habis berapa puluh sedangkan aku habis RM6 jaaa... Wakakakakakakakakakak


Ni lah hasil kami beli dekat kedai tuu... Aku steady jaa sebab aku habis RM6.. yang lagi dua orang tu tak payah amek tau laa.. Tak penting.. Hahahahahahaahaha



Inilah kedai diaaa... Semua barang murah-murah and mana yang duk viral tu senang dapat dalam ni.. Soo semalam aku dah pakai mask yang COENZYME Q10 selama setengah jam masa nak tidoq... Bestttt... lembutttt sangatttt muka... bangun pagi tadi tengok mukaa aduiilaaaa lembut elok jaaa... Tunggu laa dia punya result lagi sebulan.. Kalau elok dan berkesan memang nak pi serbu lagi kedai tu.. Aku dah nampak dah Azie dengan Eman punya struggle nak simpan duit... Takda hal..Ada duit semua jalannnnn...

Endingnyaaaa... Sampai sini sajaalah yaaaa... Tunggu next week pula untuk kenduri Alia.. Kalau ada story in shaa Allah aku update blog... Untuk entry pasai kenduri Taiping tahun lepas still takda idea nak update...Hahahahahahaha... Terima kasih daun keladi kalau sudi jemput singgah lagi... Arigato Kozaimasu! Itterasshai!













No comments:

Post a Comment