Food Hunter : Boat Noodle


Assalamualaikum ❤

Alhamdulillah laptop dah siap. Finally boleh la sambung keja2 yang terbelangkai tu.. Sedihhh yang amat bila laptop kakak yang selalu guna tu dah sampai masa dia 😢 Motherboard dah jahanam.. Sebab laptop tu since 2007 lagi.. Nasib baik ada laptop abang yang boleh back up semua keja2 yang terbelangkai nii..

Disebabkan laptop jahanam seminggu maka entry yang nak update pasal kenduri Alia baru-baru nak pon tergantung.. Tak nyempat dah nak buat... nak buat sekarang pon rasa macam tak da mood.. Sokay lah.. nanti ada mood nak update pasal tu..

Untuk yang hari ni punya.. jeng jeng jeng....Al kisahnya henfon Eman hilang.. Ada orang buka handbag dia masa dia otw nak ke surau time maghrib.. Soo dalam pukul 11 baru dia inform dekat aku kata fon dia hilang... Aku pulak yang terlebih menggelabah time tu... Masa tu aku baru habis makan burger.. Lepas tu on call dengan Mimi... Tengok2 Eman call kata dia ada dekat depan IPD Kulim nak pi buat report dengan Nizam.. DIa tak mau masuk sebab tak berani... Ya tuhannnnku budak ni... sanggup tercongokk dekat pagaq polis tu.. Aiyayyy... Aku pon dengan kalut-kalut amek tudung tak tengok apa dah terus keluaq pi balai dengan abang aku.. Nasib baik balai sebelah rumah aku jaa.. Kalau dekat kokdiang dia pi jenuh aku nak rempit pi sana...

Polis yang ambik keterangan Eman pon sabaq ja lah layan Eman.. Macam orang tak da perasaan pon ada.. Entah laa.. nak explain macam mana dia punya perasaan pon tak tau.. Polis tanya " Pukul berapa waktu kejadian?" Eman jawab " 7:26 masa maghrib." Polis tu pon cakap " Ingat detail wau." .. Pastu abam polis tanya lagi " Hendphone apa yang hilang?" Eman balas " Oppo F1 harga RM1200.." Aduhaiiiiii Eman ni.. tak da perasaan gila dia jawab.. Laju pulak tu dia sebut.. Aku memang nak lempang dengan oreo dia kat tangan aku ni..

Dan hari ni bertarikh 1 Mac 2018 pi bawak Eman dekat centre celcom.. Eman nak report pasal nombor dia hilang.. Mulanya Eman dengan Nizam cadang nak pi dengan motor ja dekat Seberang Jaya tu.. kecut perut gak aku dengaq.. Pagi tadi Eman bagi tau kata tak yakin sebab tak berani.. Dia baru rasa ka?? Aku dari semalam lagi kecut perut.. Panggg kangg dia ni haaa.. Azie pon nasib baik cuti dari kampus dia.. Soo pi dengan Azie laa tadi naik kereta... Selamat dah dunia aku sat tadi.. 


Selesai urusan celcom kami pon masuk la Sunway.. Jangan harap la kalau keluaq pi urusan tak melencong mana-mana... Nasib baik Sunway sebelah tu... Masuk je lahhhhh



Selfie dalam kereta sementara tunggu Eman dengan Nizam dalam celcom.. nak tinggai kereta tak berani takut kena saman.. Wakakakakakaka

Masuk dalam mall ja nampak kedai Aidijuma.. Wahhhhhhhhhhhhhhhh... Rambang mata.. disebabkan aku ni memang peminat tegar tudung bawal soo memang masuk lah.. Aidijuma pulak ada buat promosi tudung sehelai RM10 memang aku ambik.. Azie pon ambik.. Eman? Dia jadi jaga depan kedai..




Dah beli tudung terus keluaq cari makan..



Masa ni Eman dengan Nizam tengah makan dekat food court.. Kesian dekat dua makhluk ni...Lapor benorr ha mukaaa..Aku dengan Azie tak terasa nak makan makanan berat..Soo biarlah dua merpati tu makan..

Lepas dua makhluk ni dah habis makan, aku dengan Azie meronda dulu dekat kedai Jepun sementara depa dua pi solat zohor.. Nama kedai tu YUBISO.. Alaaaa tak dan nak snap laa.. Masa lalu depan kedai tu memang excited dah sebab ingat macam kedai Korea dekat Mydin baru ni.. Tapi bila masuk hmmm cantik kedai dia.. Ada jual skincare and campur dengan barang-barang lain yang bukan skincare macam pen, buku comel2 dannn macam2 lagi lahh..

lepas dah habis nyoppinggg walaupon aku cuma beli toner jaa terus aku dengan azie pergi isi perut dekat boats noodles..




Kedai dia memang cantik.. Staff pulak memang jenis sempoi... Setiap kali tetamu masuk depa akan cakap " Sawadekappp" Aiseymennnn...









Sementara tunggu Eman dengan Nizam mai cari kedai ni aku order dulu.. kedai ni ada dekat tingkat 3.. Tapi Eman dengan Nizam punya cari macam kedai ni dekat tingkat 30.. Hahahahaha.. Azie order roti sangkaya apa ntah nama dia tu laaa.. elok nak suap ja muncui lah Eman dengan Nizam depan kedai.. Azie tanya nak order tak.. dengan selambernya Eman jawab tak nak... Tengok2 bila dia duduk ja dua mangkuk mee aku dia tibai.. Tagunaaa betui si gemok ni..


Tak mau tak mau Eman bertingkat jugak mangkuk ni haaa... 😂😂😂


Last habis makan Nizam pon pi la bayaq.. Ehhh ada orang lanjerr.. Ekekekekeke... Pastu panggil staff dia yang ramah and baik hati tu amek gambaq sekali dengan kami.. tak tau la kenapa tapi memang senang hati sangat dengan pekerja dia ni.. Umur baru 18.. Sokay.. Aku tua lagii.. Wakakkakakaka


Ehhhhh banyak gambaq selpie lah.. HAhHAHAHAHA


HAHAHAHAHAAHAHAHAAHAHAH gambaq ni aku tak leh tahannnn... Memang nak gelak gila2 sampai nak ambik gambaq pon tak tahann... Memang berdekah depan kedai tengok muka Eman.. Nizam pon aku tengok macam nak histeria dah tolong ambik gambaq ni 😂😂😂😂😂😂


Kasi la chance kat depa ni.. Eman dah macam meroyan dah henpon dia tak da nak ambik gambaq tak boleh..


Eman excited nak ambik gambaq dengan zirapah ni.. Dia tak tau ka Zirapah ni tinggi.. tak pasai pasai aku kena gostan belakang.. mula2 amek dah gambaq dekat.. Spoil pasai kepala zirapah tak nampakk.. gostan pon gostan laa..

Sooooo endingnya sampai sini sajaa.. Tak tau la pasai pa aku rajin nak update blog... Kalau tidokk kesian blog ni di anak tirikan.. Wakakakakakak 😂😂😂 Okayy mbakk ibukk bapakk semua yaa.. Nanti kita jumpa lagi.. Tengkiuuuu untuk yang rajin maii baca tu.. Lebiu very much lahhh 💕💕💕














No comments:

Post a Comment