Food Hunter : Korea Time ❤


Assalamualaikum ❤

Annyeong hasimnika! Disebabkan nak cerita ada kaitan dengan korea soo kita switch on mood Korea okeh 😂 Tak paham pun tak pa kita google ja sebab aku sendiri pon google jugak... Berapa banyak drama korea aku duk tengok pon still tak boleh hafal bahasa depa.. Alahhhh tak pa.. tak penting pon...

Untuk kali ni aku rajin pula nak update blog padahal baru minggu lepas update.. Well, aku tak iktiraf pun blog ni sebagai daily , weekly diary.. Kahkahkahkahakha.. Takk paa tuan tuan.. kita update ja selagi jari rajin nak menaip.... Soo lets start! ❤

Kelmarin hari Khamis kami rancang nak try makanan korea dekat restoran  korea yang baru bukak dekat Hi-Tech... Nama kedai tu Seoul City Korean Bbq.. Ni sebab aku ternampak dekat insta story salah sorang peminat kpop.. Terus aku bukak page restoran tu belek menu-menu apa yang patut dengan waktu operasi dia macam mana dannnnnnnnnnnn jommmmm kita pi try esok ( Khamis ).. Bagi tau dekat Azie dengan Eman.. Mula2 Azie tak boleh join sebab dia nak puasa.. Aku pon ok lahh.. Pastu tunggu respon Eman pula.. Dan Eman terussss On! Well... dia ni pon peminat makanan Korea plusss pedas2 apa semua tu... Eman tanya boleh tak dia nak ajak Nizam a.k.a si bangang forever abadi dia tu... Aku pon tak da hal.. Ajak laa.. lagi ramai lagi jimat duit.. And aku pon inform dekat Azie kata esok aku pi dengan Eman n Nizam.. You now what, her respond " Wehhh nak ikottttttttttt!! " Aku rasa nak lempang jaa dia ni.. Puasa terus tolak tepi... Ajak Mimi, malangnya....mimi tak boleh join sebab ada emergency..huhuhu


* Gambar  Google *

Ni laaa kedai dia.. Soo Esok tu Azie dah sampai dekat Hi-Tech.. Rumah dia dengan Hi-Tech sejengkal ja no wonder laa.. Rumah aku dengan Eman ni banyak jengkal gak.. Ada laa dalam 15 minit baru sampai.. Azie call kenapa aku tak sampai lagi apa bla bla bla... Aku suruh dia pi tengok kedai tu bukak tak sebab dalam info yang aku tengok tu dia tak bagi tau buka hari apa.. cuma tulis business hour jaa.. Tu pon aku tak faham... Soo Azie pi tengok and TUTUP! Bukan tak buka kedai, buka... tapi pukui 3:00 ptg - 5:30 ptg waktu dia rehat.. AIyyakkkk!!! Aku dah nak keluaq dari rumah dah... Soo terus call Eman nak bagi tau kedai tutup.. Tapi tu lah mak cik Bedebah ni.. 9 kali aku call tak berjawab langsung! Janji dengan dia nak jumpa dekat tepi stadium keladi sebab Eman ni  buta sikit bab jalan.,. Rumah aku nak pi rumah dia pon dia tak ingat jalan padahal rumah dia belakang taman aku jaa... Ekkk ehh bangang betui budak gemok sorang ni...

Azie call akhirnya angkat jugaa... Dannn yang pasti Eman dah tunggu dekat tepi stadium keladi.. Wahahahahhahaahhahaahha padan muka dia sapa suruh tak angkat aku call... Berasap la tunggu kat situ dengan matahari duk terpacak atas kepala...sekali sekala hitam tak pa kan Eman...

Dalam masa yang sama aku kena pi pejabat pos satt nak pos surat.. Azie call tanya nak pi mana ni... Duk bergaduhh tak da kedai nak pi makan last-last buat keputusan pi makan dekat restoran korea satu lagi.. Area Taman Selasih jaa.. Kedai tu dekat dalam Restoran Ayamas.. Sederet dengan KFC jaaa.. Orang Kulim mesti tau punya aihhhhh... 

* Gambar dari Fb Jeju-Kimbab*

Akhirnya jumpa laaa kami dekat situuu... Masuk ja dalam kedai tu memang tak da customer.. Maybe dah habis waktu lunch... Then duk bincang nak order apaa... Lepas 10 minit bincang akhirnya kami pon order... Sattt jaa depa buat.. tak sampai 10 minit makanan dah siap!


Ni menu dia yaa Tuan-tuan dan puan-puan... Kalau tak mau makan K-Food ni pon tak da hal.. Boleh order nasi ayam yang Ayamas tuu...  Azie dengan Eman order JJAJANGMEYEON dua set.. Nizam order TTEOBOKKI RAMEN.. dan aku order TTEBOKKI jaa... Yang ni paling aku syoq... Semua tak puas hati sebab aku sorang jaa yang kena bayaq RM10... HAHAHAHAHAH...  Eman cakap " Hang bayaq ayaq keh Asma.. Tak aci!" Okeh... Tak da hal... dan yang paling aku nak gelak versi setann punya semua pakat order air kosong!! HAHAHAAHAH.. Jimattttt duit aku wehhhh  😂😂😂

Order semua ni bukan makan sorang.. Pakat-pakat share... Baru jimattt...



TTEOBOKKI

Rasa dia boleh laaa manis sikit pedas sikit... Cuma rice cake dia rasa keras.. Macam makan suwinggam dalam mulut..Ekekekeke..


TTEOBOKKI RAMEN

Yang ni Nizam order.. Tak.. Eman yang order untuk Nizam bayar... Hahahaha.. Rasa dia sama macam Tteobokki punya kuah... Guna kuah sama kott... Kureng menarik sikittt tapi boleh la... Nizam makan macam kena paksa jaa muka.. Hahahaha.. nampak sangat muka redho.. tekak tak friendly... Tteobokki dalam ramen tu dia bubuh dalam pinggan tteobokki aku... memang mengunyah je lah keja aku kelamarin..




JJAJANGMEYEON

Ni set dia.. Mee + kuah jjajangmeyeon + kimcji + danmuji + telur mata....Azie dengan Eman yang makan... aku dah pernah makan dah sebelum ni... Kuah dia bagi aku sedappp... Kimchi dia lagi laaa marbelessss... Nizam dengan Eman aku nampak laa muka depa macam nak histeria makan kimchi.. Tambah-tambah Eman yang jenis tak makan sayoq kan... over all Kimchi aku yang perabis...


Saja nak makan ala-ala korea kan.. amek chopstick... last-last aku nampak eman macam nak baling chopstick tu sebab tak reti makan.. dia amek garpu dan makan tanpa gangguann...








Muka happy kan dapat makan....Sedap ka tak sedap ka belakang kira...Yang penting quality time dengan important person paling pentingggg...

Dah habis makan dahhhh... Owner dia pon ramah... Baikk... Servis boleh bagi 5★★★★★ ...

Sementara waktu duk ada sebelum aku nak pi mengajaq, kami pon pi lah giant.. Tempat terakhir dalam perbincangan kalau dah tak tau nak pi mana.. Pi mai pi mai dekat situ juga lah haaaa endingnyaa... Pi sebab nak cari barang untuk bawa pi Ganu nanti... Aishh,... debor pula rasa.. tak lama lagi dah niiiiii.....


Selama ni kalau pi mana-mana memang kami tak pernah hirau dengan masyarakat... Wakakakakakaka,.. Aku lenguh kaki time tu,.. pastu duduk bersila atas lantaii sambil mata duk pilih lauk.. Eman mai join sekali.. Azie nak join?? Memang salji Malaysia kalau dia join.. Jangan harap dia nak join benda gila.. Hahahahahaha


Yang ni lagi bangangggggg... Dia beli Vitagen yang twins pack... lepas dia bagi sorang sikit yang lebih tu dia cucuk straw pastu minum sebekas besaq lagu tu... Lalu tepi kedai spek mata duk dengaq jaaa pekerja dia duk mengumpat.... amboiiiiiiiiii... apooo ni pekerja perangai macam tu... tak friendly langsung.... lantak lah.. asalkan aku bahagia.....

Hahahahahahaa... Soo settle untuk hari Khamis... In shaa Allah kalau free lagi nak keluaq pi makan tempat len pulak... K lah... nak keluaq amek abang aku kejap.. sambung next time pula...

Byee!!!!! ❤❤❤❤❤❤❤❤













No comments:

Post a Comment