You ❤ Me : Zoo Taiping


Assalamualaikum 👀

Ada masa free macam ni rasa teringin nak update blog.. Elok pula teringat baru balik dari Taiping jaa..Alang-alang tu nak update pasai pi Taiping la syoq sikit...Ekekekeke

Tarikh 22 September 2017 baru lepas jaa aku pi Taiping... Sebenaqnya rumah kakak dengan abang aku dekat Taiping.. Hahahahaahaha.. Depa dapat jodoh orang sana.. Biaq pi laa depa nak duk mana pun.. aku yang still single ni tunggu mak aku kahwin baru ja dulu.. Tu pun kalau mak aku nak... k dah

Sebenaqnya rancang dengan azie, mimi, eman nak pi Taiping bulan 9 ni la.. kalau nak ikutkan plan nak jalan-jalan kat Penang tapi Azie dia ngidam nak pi Zoo Taiping la pulak dah..  Ingat nak pi 4 orang tapi Eman macam biasa la still tak leh skip kelas STPM dia even hari ahad semua sekolah cuti sebab awal muharam. Biarlah kat eman.. lagi pun dia dah nak final exam dah tu.. Lepas ni merdeka la dia.. Soo Eman burn dari list hat nak pi.. Chua awai2 out dah pasai dia dah jadi buk sunarti di acheh.. hari khamis nak pi dah tu mimi bagi tau tempat keja dia tukaq bos baru.. soo dia kena buat OT.. Alamakkkkkk... Hmmmmm memang aku nak teqiak gak time tu even nak pi Taiping ja pon.. Wakakakakaka

Akhirnya tinggai la dua ketui aku ngan azie yang pi.. plan nak pi naik train hari Jumaat pagi pastu kakak aku amek dekat station kamunting... Alahhh rumah kakak aku dengan stesen KTM kamunting jalan kaki jaa... Tapi letih gak laa nak bejalan tu pon.. Tiba2 kakak aku cakap tak pa la nak balik amek dekat kulim... Ya bedabeduuu!!!!!!! Hahahahaha.. bukan apa.. jimat duit tambang.. Ekekekek

Mak aku dengan abang aku pon follow pi Taiping jugak... Sampai ja dekat Taiping rest and lunch dulu dekat rumah kakak aku... Azie dan lagi layan korea kat tv sebab aku TERBAWAK pendrive .. Hahahaha... Rezeki azie la sebab dalam pendrive aku ada cita korea Hospital Ship..   Dah lunch semua aku dengan azie pon gerak pi Zoo.. Drive keta kakak aku sebab dekat rumah dia ada dua bijik keta dah.. Macam besa, azie yang drive.. nak tunggu aku drive memang dalam mimpi.. Aku spesis tak mau buat lesen keta.. tengok la nanti baru aku menyesal..Wakakakka...


Muka belemuih 😂😂 Sampai dekat Zoo pukui 3:20 petang macam tu la.. memang hangat tapi bersyukur sebab tak ramai orang sangat.. Nak masuk Zoo harga dia bagi bukan ic negeri perak RM17 seorang.. Soo abang ipar aku murah hati bagi pinjam ic dia.. Bila bayar aku dengan azie dapat la harga seorang RM13.80 sahaja... Guna satu ic ja kehh...




Orang tak ramai pon.. Jumaat kan Taiping keja.. rasanya kalau pi hari sabtu/ahad mesti full ni..


Serigala apa entah nama dia.. Aku tak tau nak panggil dia macam mana soo aku panggil macam kucing.. Hahahahahaha... last2 dapat dengaq gak suara dia.. Serigala ni dia takut dengan manusia... Sebab tu dia duk jauh2.. nak selfie pon dia tak hengennn...


Aku tak tau kenapa masa tengok orang utan ni aku syoq sangatt... Sampai aku menjerit kot... orang yang duk kat situ tengok aku menjerit aku buat bodo jaa.. nampak orang utan ni alololo comeynya!!!  Excited gila weh.. hahahahaha😂😂 maybe sebab ni spesis Eman kott? Wakakakak


Cipanzi.. Aku tak excited sangat sebab aku rasa aku spesis ni.. Ya la apa2 mesti cipanzi.. Lapaq tahap cipanzi la kronik tahap cipanzi.. semua cipanzi.. cuma aku cerah cipanzi hitam jaa... Ekekekkeke


Tengok dia jalan nak kesini ingat nak melompat mai.. rupanya bertenggek dua beranak ni dekat situ.. kus semangat hakakk weh.. Macam manusia sejibikkkk cara dia dudukk... Sapa2 duk macam tu lepas ni boleh la aku panggil cipanzi...


Cakk cakk cakk ! Dan laa sekeping dua selfie dengan spesis aku tuu... kikikiki



Part ni.. azie cakap dia tingin nak tengok buaya... ok ...mula2 nampak buaya dalam ayaq.. k takpa dia duk dalam ayaq.. Jalan depan sikit tak sedaq ada buaya kat tepi pagaq ni memang melompat aku dengan azie ke belakang.. Hat ni memang sumpah terkejut gila khinzir wehh... memang tanjat gigirl time ni...pastu gelak macam orang gila..




 Sunbear duk tidoq.. masa tengok menatang ni pon excited gak.. teringat lagu didi and friend.. Nana ada happy bear bulat dan comeyy 😂




Dah habis pi zoo dalam pukui 4 lebih nak dekat pukui 5 jugak laa kami pon keluaq pi ronda ronda Taman Tasik Taiping.. orang memang full jugak laa sebab dah ganjak petang... tengok ramai orang duk picnic... Tapi kali ni aku pelik.. aikkk.. tak da pula pengantin duk photoshoot.. selalunya kalau aku lalu kat tasik ni jaa mesti nampak pengantin duk buat outdoor.. ehh lupa pula... hari jumaat.. memang tak da orang outdoor laa.. Hahahahaha.. tunggu esok hari sabtu, memang penuh dengan pengantin.. yang duk dating pon sama naik banyak jugak.. last2 aku dengan azie pusing2 ja lah dengan kereta..

Kakak aku suruh pi jalan-jalan dekat Spritzer Ecopark.. Abang ipaq aku cakap kat situ boleh main golf.. Best katanya.. katanya laa...ekekeke.. aku pon buka google map nak pi kat situ.. ada la jugak makan masa dalam 17 minit dari taman tasik... Sampai kat sana aku tengok aikkkk.. ada apa... jalan nak masuk dia tu memang tak expert kata dalam tu ada tempat syoq... macam masuk dalam taman perumahan... sampai ja kat spritzer ecopark kami just uturn keta jaa.. Hahahahaha.. tak berenti masuk pon.. sebab dia tempat nak bergambaq paa semua.. memandangkan kami dua orang ja jadi macam tak best la nak bergambaq.. nanti la tunggu mai ramai2 kita pi kat situ balik.. ekekekeke..


Dah tak tau nak pi mana kami pon decide 'jom balik lah..' .. Azie akan overnight dekat kuarters polis paksu dia..Soo pi la hantaq dekat kuarters IPD Taiping... Alang-alang tengok maksu azie baru lepas bersalin and still dalam pantang...  kikikiki

Aku pon sampai ja rumah kakak aku terus terlentang atas katil.. Penat wehh... Ngantuk yang amat sampai tak sedaq kakak aku pi bagi penampaq sebijik dekat aku suruh bangun sebab nak keluaq makan.. tu pon aku tak hilang lagi mengantuk.. Kepala pon duk berdenyut sebab kena panas masa dekat zoo... 

Mula-mula nak pi makan koey teow goreng yang pamessss dekat Taiping.. Tengok2 kedai tutup daaaaaaa.... Lepas tu pusing-pusing tengok medan selera ramaiiii gila orangg...Ooooo... rupanya medan selera yong tou foo.. ni laaa yong tou foo yang paling pamesss dalam Taiping... orang panggil Yong Tou Foo bomba .. sebab dia duk sebelah bomba.. cuba duk kat sebelah aku tengok, jadi cinta hakiki...wakakakakak

*Kakakku and her anime daughter..alesya ajinomoto chan*

Ada banyakkkkkkk gerai.. pilih ja nak yang mana satu... 


Ni yang kami order... Sotong kangkung untuk mak aku, yong tau foo dan aiskrim special... Sedappppp! Cuma aku mengantuk tak dapat menikmati dengan nikmattt... aihhhhh.... ni just pencuci mulut... makanan berat yang kami order lain, aku dengan kakak aku order maggi tom yam.. yaaaa.. masa order maggi tom yam ni teruk gakk aaa kena kecam dengan abang ipaq aku... duk kulim ka taiping kaa asyik order tom yam jaa.. entah macam mana dia hentam aku pon belasah ja lah.. Hahahahaha... Tapi cepat and sedap!!!! Walaupon orang full weh.. sampai kena tunggu orang bangun baru boleh dudukk...

Balik dari sini abang ipaq bawak pusing-pusing dulu bandar taiping waktu malam... Cantikkk kottt.. uishhh...rasa nak mai selalu sebab Taiping pamesss dengan kedai makan... memang semua kedai makan full!

.................................................................................................................


Taraaaaaaa!!!!!! Hari Sabtu! nak balik dah.. tidoq semalaman jaa... Janji dengan azie malam tu nak balik naik train pukui 11 pagi... pastu cancel and nak amek train pkul 1 tgh hari... aku pon on ja lah... aku pi rumah abang aku dulu... pi jumpa dengan my one and only kpop baby Aryan!!


Rambut dia tu kalau flip memang sejibik kpop dah 😂😂😂 tu boleh ikat lagi jadi apple hair...


yang si alesya macam jepun... aryan kpop... aku sebagai maksu terbaik dari ladang ni Taiwan lah kott.. Wakakaakakakaka....

Set dengan azie train pukui 1.. last2 tukaq amek train pukui 3... hahahaahahahaaahha!!!  Patah balik pi rumah mak mertua kakak aku.....Aku cukup nikmat kalau pi rumah mak abang ipaq aku ni...  syurga makanan bagi aku...sedappp and banyakkk pulak tu.. masha Allah.. boleh kembang aku macam ni 😂😂

Tetttttttt... Pukul 2 lebih dah... Family aku drop aku ngan azie dekat stesen ketapi Kamunting... Ketapi pukul 3:15.. Lepas drop terus family aku balik Kulim...Sampai ja dekat stesen tengok senyap sunyi takda orang.. Tengok dia punya monitor ketapi nak ke bukit mertajam pukui 4:11 minit!!!! Arrghhhhhhhhhhhhhh!!!!! Nak kata terlepas yaa memang terlepas hat pukui 2:11 petang.. Kalau tengok jadual tak da train pukui 2:11 ptg.. yangada pukui 3:11 petang.. Tengok2 jadual tu jadual lama! Hahahahahahahaha.. Makaa.. rasa nak guling2 dalam stesen tu... Memang tak da luck betui la dengan ketapi.. masa nak pi Langkawi hari tu pon sama juga.. Ya rabbi... Kena mandi bunga... sooo 2 jam laa mereput dekat station tu.. 

Pakai aku tengok hang, hang tengok aku... Sampai laa dah announce ketapi dah nak mai pukui 4 tepat.. Turun ja dekat platform nak tunggu ketapi sekali lagi dengan announce " keretapi ke bukit mertajam mengalami sedikit kelewatan, kami dari pihak KTM ingin memohon maaf" Entah macam mana ayat dia aku tak tau laa... Ya Tuhankuu.... lagi sekali takda luck.. Family aku dah sampai Kulim.. Ya laa Taiping Kulim dalam sejam jaa... Bila jadi kes ni taping nak pi Kulim ambik masa 4 jam! Hahahaahahhahaha 😂😂

 Pukui 4:33 macam tu laa baru keretapi maii... Fuhh.. Mula aku cakap dekat azie, kita duk gerabak last laa tak da orang sikit... tengok macam ramai nak serbu gerabak depan jaa... Dah stanby dekat line gerabak last ni... sekali ketapi maiii hamekkkkk hang gerabak last sekali penuh orang sampai berdiri kott... Pintu ketapi bukak jaa terus aku pecut heret azie masuk gerabak 2nd last.. Tu pon nasib baik cepat kalau tak kena berdiri dahh.. Fuhhhhh selamat!

Tak sangka orang ramai... kalau tak teringat lagi masa aku sorang2 naik train nak balik kulim dari kamunting memang gila laa.. sebuah keretapi yang ada3 gerabak hanya aku sorang ja penumpang dalam tu... Rasa macam aku ni naik train private punya.. VIP gituuu.. Wakakakakaka 😂

Kali ni memang orang ramai masuk tak bagi salam dah.. sapa cepat nasib... Aku beli tiket nak turun dekat Bukit Mertajam tapi kakak aku suruh turun dekat Simpang Ampat.. dekat sikit dia nak mai amekk.. Baru ja aku nak order grab car.. Rajin pula kakak aku nak mai amek.. Sampai dekat station aku dengan azie dah macam penjenayah... Nak lepasi pagar tempat orang collect tiket tu kena tengok sekeliling.. YES! Takda orang jaga.. Terus pecut keluaq tunggu kat tangga.. Sebab dia cakap kalau turun salah destinasi macam dalam tiket kena denda RM30... Ohh tidakk.. aku rela makan kenyang2 dengan RM30 tu daripada kena bayaq denda... 

Setengah jam tunggu abang ipaq aku mai amek.. Macam orang mintak sedekah pula aku dengan azie duk kat tangga... Macam la tak da kerusi.. kikikikiki... Nampak ja honda city warna putih masuk terus aku melompat bangun..!! Wuhuuuuuuu... Penderitaan berakhir!! 😂😂

Masuk dalam keta sekali lagi kena gelak kaw2 punya dengan abang ipaq... 4 Jamm weh nak sampai Kulim.. Padahal Taiping tu jaa.. Ayoooooo... Abang ipaq aku cakap dah boleh sampai KL dah..  Sampai ja dekat rumah sekali lagi kena gelak dengan kakak , abang, and mak aku... Abang ipaq aku siap pesan lagi dekat depa " orang KL baru sampai ni.. penat tak habis lagi.." .. Aku hanya buat muka tebu jaa..

....................................................................................................................


Bulan 11 ni pi Taiping pulakk sebab jadi bridesmaid dapoq 😂😂😂😂 kalini semua kena pi.. mimi kena mintak cuti siap2... Eman minta2 laa dah settle semua... Pastu nak naik bukit larut! Wuhuuuuuuuuuuu... Soo sampai sini sajalah... Jumpa lagi next entry... Kalau ada kena mengena dengan ketapi, mohon doakan semoga aku ada luck pulak kali ni... Wakakakakakaka 😂😂😂😂






No comments:

Post a Comment